امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در دیدار با کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس متعهد به تعمیق روابط در بسیاری از حوزه‌ها از جمله دفاعی و امنیتی شد.

انگلیس و فرانسه متعهد به افزایش روابط دفاعی و امنیتی شدند

مکرون امروز پنجشنبه پس از دیدار با استارمر در پاریس، متعهد شد که روابط فرانسه را با انگلیس در زمینه‌های دفاعی و امنیتی، و همچنین مهاجرت و انرژی تعمیق کند.

سران هر دو کشور همچنین در مورد نیاز به تنش زدایی در خاورمیانه گفتگو کردند و بر درخواست آتش بس فوری خود تاکید کردند. افزون بر این دو طرف توافق کردند که حمایت از اوکراین برای تضمین دفاع و امنیت این کشور و در کل قاره اروپا ضروری است.

این سفر بخشی از مذاکرات دو روزه نخست وزیر انگلیس در قاره اروپا با هدف "بازنشانی" روابط این کشور با اتحادیه اروپا و باقی کشورهای این قاره پس از برگزیت است.

پرتنش ترین موضوع روی میز، موضوع عبور مهاجران از کانال مانش به انگلیس با قایق‌های کوچک از فرانسه بود.

اگرچه هر دو کشور در گذشته برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی با یکدیگر همکاری کرده‌اند، این اولین موردی بود که نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه پیش از سفرش به فرانسه به آن اشاره کرد.

بر اساس گزارش وزارت کشور انگلیس، تعداد مهاجرانی که از طریق قایق‌های کوچک به این کشور می‌روند، در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به رکورد بالایی رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.